8:22 AM

lagi-lagi hal wanita

Tak abis lagi isu ni.....saya ada dengar lagi cerita pasal seorang wanita yang kene tipu dengan tunang dia hidup2. Tapi si pempuan ni still boleh maafkan....yelah atas dasar tunang dan mereka pun memang dah merancang untuk berkahwin dalam masa terdekat ni.
Tapi.....boleh ke jamin yang tunang dia tu tak buat perangai bila dah kawin nanti???? Saya memang tak boleh dengar pasal ni. TApi kalau kita di tempat dia...apa agaknya yang akan kita lakukan? Putus tunang walaupun persiapan dah dibuat? atau terus je kawin dan berdoa agar dia tak buat perangai lagi?....
Tolonglah......nape lah lelaki macam tu langsung tak sedar diri. Dah lah kita tolong dia hidup, sayang dia walaupun dia ni memang mangkuk, tapi dia buat jugak kat pempuan ni macam tu?????
Geram sungguh. Kalau ikut hati saya yang marah ni, memang saya suh pempuan tu tinggalkan laki tak guna ni. Saya nak pesan kat wanita2 di luar sana tu, carilah lelaki yang boleh menjaga kit dan lelaki yang bila kita disampingnya, kita berasa sangat selamat.......
Sendiri pikirlah.............

2 comments:

Anonymous said...

bukan sume laki mcm 2... jgn piki sebelah pihak aje... sy sendiri dah alaminya dlm hdp nie,pts tunang mmg menyeksakan... kt hny mampu bercakap, yg merasa kepahitan itu hanyalah org yg mengalaminya.... bks tunang sy boleh bermain kayu 3 d belakang sy... boleh mencari teman lelaki baru sedangkan kami tgh bertunanag lg... sdngkan sy disini sentiasa setia pada nya.... jd wajarkah sume lelaki di salah kan... sedang kan wanita pun mempunyai perangai buruk tu... jd pikir lah...

Unknown said...

alamak bro, rilek2...jgn emosional sgt eh....
ade ke ayat "semua lelaki mcm tu..." kat atas?
lagipun seperti yang saya pernah nyatakan pada post saya sebelum ni, sori lah sebab blog ni pun memang berpihak kepada wanita sikit....tapi itu bukan bermakna lelaki tak boleh baca atau komen. Nak komen sila lah, cuma ladies get more privilage here....
Tengok tajuk la...