2:30 PM

Tamparan wanita

Ada lagi ke wanita sekarang yang kene buli dengan lelaki?Memang sukar dipercayai, tapi saya yakin memang ada. persoalannya, mengapa kaum wanita ni mudah tunduk pada lelaki....tapi saya ada satu jawapan iaitu ketakutan pada kehilangan sumber kewangan mungkin satu dari faktornya. Selain takut sendiri kerana merasakan dalam dunia ini tiada lagi tempat untuk bergantung dan bermanja.
Saya ada pendapat saya......kita perlu keluar dari keselesaan kita untuk terus berjaya. Buka hati dan minda untuk melihat dunia dalam skop yang berbeza. Positif minda dan hati adalah cara terbaik. Keluar dari zon selesa itu. Biar kita susah pada awalnya, namun pada akhirnya pastikan kita berpuas hati dengan pengorbanan yang dilakukan.
Lelaki ni suka buli wanita sebab mereka ingin menunjukkan kuasa. Tapi kenapa nak tunjuk pada kita???Sedang wanita memang diciptakan oleh Allah SWT dengan pelbagai kelemahan yang perlu ditampung oleh lelaki???Dayusnye lelaki macam tu. Nak tunjuk kuat pergilah pada lelaki....

9:51 AM

Cara mudah melipat baju

video

4:13 PM

Orang berbudi kita berbahasa

Apa sambungan kepada pantun di atas?

Betul!!!! pandai kita.... Orang memberi kita merasa.

Ada cerita di sebalik serangkai pantun di atas. Minggu lepas saya ada merancang untuk membeli lip gloss baru. Kebetulan lip gloss saya sudah habis dan saya ni memang suka sangat dengan lip glos berbanding gincu. Harga lip gloss dipasaran, paling murah rm 20++. Tapi tahan 3 bulan untuk saya. kebetulan pada hari Jumaat lepas ada seorang kawan dari Kuala Lumpur datang ke kolej. dia seorang perunding alat solek dan kecantikan dan pernah berurusan dengan kolej untuk kursus kecantikan. Saya tak pernah berjumpa dengannya, tapi kami selalu berbual di telefon dan saya selalu membantunya dalam urusan kursus hingga urusan anaknya yang kebetulan belajar di kolej ini. Saya suka menolong selagi saya mampu. Semuanya kerana saya suka berkawan dengan akak ni. dengan tak disangka-sangka, akak Hasnah ni beri saya hadiah, sebuah lip gloss Mac. saya tak pernah beli barang Mac. Tapi kalini macam rezeki jatuh ke riba, di saat saya sangat memerlukan lip gloss, datang pulak lip gloss free. Saya tak ada niat nak minta apa-apa balasan pun dari kak Hasnah. Tapi bila akak bagi, saya terima je lah. Kata orang rezeki jangan ditolak.....
So saya dapat jimatkan duit saya untuk membeli barang lain pulak. Kebetulan, bedak compact pun dah habis. Dalam cadangan macam nak cube bedak Miami. Orang kata bedak tu ok....so....kesimpulannya kat sini simple je...tak rugi kalau kita sula menolong, InsyaAllah, satu hari nanti bila kita susah, pasti Allah akan tolong kita dalam pelbagai bentuk. So lepas ni kawan-kawan, jom kita rajin-rajin tolong orang. pahala pun dapat jugak...

8:44 AM

Ibu yang keliru

Confuse saya pagi ni. Nak bawa kereta atau naik bas aje.....

Sebenarnya harini ada kursus yang dianjurkan oleh kolej. Bas disediakan untuk kenderaan pergi ke hotel di Port Dickson. Tapi saya sayang nak tinggal kereta kat kolej selama 2 hari. Tapi kalau nak bawa kereta pulak, sayangkan duit. Ye la zaman gawat ni. Tak perlu lah membazir duit untuk perkara yang tak perlu sangat. Tapi saya perlu berfikir lagi. Siapa tahu munjgkin petang ni saya dapat keputusan yang lebih baik.

2:25 PM

Bunga-bunga setaman















Semalam saya pergi ke sebuah kedai bunga (nursery)yang berhampiran dengan kolej. sesekali dapat meluangkan masa melihat bunga-bunga memang melapangkan minda. Ada juga dikalangan bunga-bunga tu yang saya belum pernah lihat lagi. sebut pasal bunga, orang perempuan je ke yang suka tengok bunga. Lelaki macam mana? Tapi ada juga wanita yang tidak meminati bunga. Mereka lihat bunga ni macam tak ada perasaan aje. Pelik juga, tapi setiap manusia ada pendapat dan pandangan masing-masing.....

2:06 PM

ISU-ISU WANITA

ASSALAMUALAIKUM SEMUA KAUM HAWA

Saya ingin membuka laman ini untuk semua wanita diluar sana yang ingin berkongsi pendapat dan pandangan tentang apa jua topik sekalipun. Anda boleh membincangkannya di sini melalui nama sebenar atau nama samaran anda. Saya akan sedia mendengar dan memberikan respon atas segala permasalahan anda. Kepada kaum adam pula, saya juga sedia menerima persoalan atau pandangna berkaitan wanita dari lelaki. Jadi jangan ketinggalan melayari blog ini....

Selamat Membaca.....................

11:06 AM

Women More Likely to Survive Early Stages of Breast Cancer Than Men

Breast cancer is typically associated with men – and for good reason; only 1% of breast cancer cases affect men. Nonetheless, a recent study revealed that men are more likely to die from breast cancer in its early stages than women. In fact, men with small tumors that had yet to spread had a shorter survival rate than women.

Researchers are unclear of the reason for the difference in mortality rate between men and women, though it is clear that there are biological differences between the sexes that cause this difference. The fact that breast cancer is so rare in men, however, has resulted in limited research in the area.

Whether a man or a woman, the symptoms of breast cancer remain the same. These include:


■One breast that is larger than the other
■Swelling in the breast
■Pink or red skin
■Rashes in small patches or covering the entire breast
■Skin on the breast feels hot to the touch
■The breast feels painful or itchy
■The skin develops an orange-like texture
■Unexplained nipple discharge
■Thickened areas develop on the breast
■Nipples appear flattened or inverted
■Swollen lymph nodes on the neck or the armpit
It is important for a person – man or woman – to consult with a physician if experiencing any of these symptoms. As with any form of cancer, the earlier treatment is received, the better the chances of survival.



skietzman :: permalink

11:05 AM

Most Women Do Not Have Adequate Life Insurance Coverage

According to a survey put out by COUNTRY Insurance & Financial Services, 76% of women recognize that life insurance is either very or somewhat important compared to 69% of their male counterparts that feel the same way. Nonetheless, only 14% of these same women reported having life insurance coverage that is equal to three years of their current income.


“The good news is Americans recognize that life insurance is important. However, it is troubling that women continue to be underinsured despite their contribution to their families, whether they are breadwinners or stay at home parents. Men and women, equally, should take steps to ensure they can preserve their families’ financial security in case of unforeseen events.” – Keith Brannan, director of the financial security office at COUNTRY


As a country, 73% of Americans report believing that life insurance is either very or somewhat important. Yet, 30% are not insured at all. In addition, 69% of those surveyed stated that it was important for both parents to be covered by life insurance, whether both work or one stays home with the kids. Nonetheless, only 7% have coverage for both parents.

The survey also found that certain ethnicities placed more importance on life insurance than others. African-Americans, for example, reported a higher importance than white and Hispanic groups, with 86% stating it was very or somewhat important. At the same time, African-Americans were the least likely to actually have coverage with only 13% having coverage equal to three years of their current income.


skietzman :: permalink

11:02 AM

Calcium and Vitamin D Supplements May Help Postmenopausal Women Regulate Their Weight

According to recent research, vitamin D and calcium supplementation can help postmenopausal women with avoiding weight gain. The study indicates that all women will benefit from adding more vitamin D and calcium to their diets, but those that are receiving less than 1,200 mg of calcium per day will enjoy the greatest benefits. In addition, postmenopausal women should still strive to consume 1,200 mg of calcium per day through the foods they eat rather than rely solely on supplements.

The report looked followed 36,282 postmenopausal women ranging from 50 to 79 years of age for a five year period. Some of the women were placed on a dose of 1,000 mg elemental calcium and 400 IU of vitamin D while the other women were provided with a placebo. A greater portion of the women taking the calcium and vitamin D supplements experienced a slight weight loss when compared to those on the placebo.

Despite the findings of this report, which was published in the Archives of Internal Medicine in the May 14 issue, the role calcium plays in helping to maintain a healthy body weight is still controversial. Biologically, it appears that calcium and 1,25-hydroxyvitamin D work together to better regular lipid metabolism in the adipose cells. This is accomplished mostly by stimulating the fatty acid oxidation and by suppressing lipogenesis. Whether this is accurate or truly the reason for the connection between calcium and weight regulation, however, remains to be proven.
| 2:24 PM ::

skietzman :: permalink