4:16 PM

Hakim genap 5 tahun ....

 
Kek untuk hakim, biasa aje...beli kat kedai kek org melayu.....

Hakim dan kek hari jadinya...

 
lauk2 yang i masak malam tu... udang butter, daging serai dan sayur campur

 
Nadia pun happy dapat kek....
Pada 31 Januari 2010, genaplah usia Hakim 5 tahun. Mak ayah i datang all the way from Segamat. Sebenarnya mereka baru balik dari MIri. so singgah lah kat rumah saya.

Ada beberapa perkara besar yang dah berlaku pada Hakim dalam proses membesar ni. Pertama masa dia dilahirkan, masa dia mula berjalan dan panggil ibu dengan betul (sebelumnya "abu"...) dan seterusnya, pada 4 Januari 2010 yang lepas, dia mula menjejakkan kaki ke sekolah Tadika Wawasan Jaya, Taman Gadong Jaya. Tadika swasta dan bayaranya memang tip top, tapi kalau memang ia terbaik untuk Hakim, ibu rela.... ibu cari je lah duit banyak-banyak.

Masa Hakim mula masuk sekolah, macam-macam perasaan ibu rasa. Rasa takut dan risau, macam mana Hakim nak berkawan dan belajar. Rasa macam nak melepaskan dia ke sekolah, rasanya satu yang berat sangat. Sedih pun ada sebab baru sedar yang Hakim dah besar.

Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar dan cikgu pun puji Hakim ni "Good boy". Dia tak menangis pun. So ibu rasa legalah......Hakim belajar pandai-pandai dan jadi anak yang soleh tau.....

0 comments: