12:27 AM

PERIGI MENCARI TIMBA

Mengapa bila wanita saja yang memulakan bicara suka terhadap seseorang lelaki dikatakan perigi mencari timba? saya sangat tidak berpuas hati dengan perumpamaan tersebut. Sekarang ni, nisbah lelaki baik dengan wanita yang baik menjadi semakin sedikit lelaki berbanding wanita. Jadi, kenapa tunggu?

Saya mempunyai seorang kawan dulu yang mana sangat menyukai seorang lelaki. Sudah tentu lelaki tersebut memenuhi semua kriteria yang dia mahukan ditambah dengan bijak dan berkerjaya baik di bandar KL. Si wanita tidak segan silu memberikan hint-hint kepada si lelaki....walaupun telah beberapa kali ditolak sehingga sanggup menurunkan berat bada sehingga 20 kilo semata-mata untuk memenangi hati lelaki tersebut. Akhirnya si lelaki menyerah kalah dan akur yang wanita itu adalah jodohnya. Dan kini bahagia dengan anak yang berderet-deret. 

Begitulah wanita sekarang. Bukan seperti wanita dulu yang menunggu lelaki meminang, tapi kini memandangkan agak sukar mencari lelaki bertanggungjawab, jadi tak salah lah sekiranya wanita memulakan langkah pertama.

Tapi segala-galanya terpulanglah kepada wanita. Jangan sampai menyiksa diri semata-mata lelaki yang tak sedar diri. Yang paling penting sayangilah diri sendiri sebelum orang lain menyayangi kita. Jangan la sampai merendahkan martabat kaum wanita.

Saya percaya ramai lelaki diluar sana yang menunggu wanita memulakan langkah pertama. jadi walau apapun saya ucapkan selamat maju jaya dan akhir kata, "best girl win"...

1 comments:

hakoabila said...

This is a sunscreen with titanium dioxide - TITanium
The mask titanium plumbing contains high-quality titanium trimmer as seen on tv solid damascus titanium waste, such as titanium dioxide stiletto titanium hammer from iron titanium token the As part of a larger and cheaper project called "Safety Dioxide",